Kapitel 4 – Taxi!

3/01/2014

När mamma kom fram till sjukhuset såg hon mig med gipsat ben i sjukhussängen.

-Oj, hur är det med dig Olle? sa hon med gråt i rösten.
-Inte bra, det gör så ont i mitt ben! Jag kan inte gå, sa jag.

Doktorn kom in i rummet och sa att jag hade fått en spricka i knäskålen och att de hade sytt ihop såret på knät.
-Du kommer att få stanna på sjukhuset i två dagar, sa han.

Två dagar senare fick jag  åka hem. Mamma kom och hämtade mig på sjukhuset i vår gamla, silvergrå Volvo. När vi hade kört en bit ifrån sjukhuset small det plötsligt till.

PANG!!!

Vi satt alldeles tysta i tre minuter och sen gick vi ut och tittade och såg att det var ett stort hål i däcket.
-Vi får nog ringa en bärgningsbil som hämtar bilen och sen får vi ringa efter en taxi till oss, sa mamma.

Vi fick vänta på taxin i sju minuter. Jag hoppade med små glädjeskutt in i taxin på ett ben och mamma gick in efter. Taxichauffören startade och körde iväg i full fart. Jag blev helt snurrig i huvudet.

-Herregud, jag orkar inte mer! tänkte jag för mig själv. Vad är det här för en galen taxichaufför???

Författare: Ulriksbergskolan 1A

3 kommentarer:

Anonym sa...


Den där taxichauffören verkar vara en läskig typ. Han kanske hör till en tjuvliga?

Siri, klass 4 på Hackebackeskolan i Lessebo

Anonym sa...

Det kanske inte alls är en han ...?

Anonym sa...

Hej!
Vi i klass 4a på Centrumskolan tycker att er text är spännande och ni är duktiga på att beskriva.

Skicka en kommentar