Kapitel 16 - Ingen nyckel!

3/20/2014

Vi fortsätter fram till ljuset i gången och ser ett hål upp i marken. Det ser ut som om ljuset kommer från en lampa. Vi klättrar upp genom hålet på en massa trädrötter. Det är ganska långt att klättra. Efter en stund säger jag och Bob:

 - Vi är trötta…

Men då säger Julia:
 - Vi har ett uppdrag, vi kan inte vara trötta! Nu fortsätter vi!

När vi kommer upp kikar vi fram bakom en staty. Skenet kom från en stor guldig lampa och vi förstår att vi måste ha kommit in i ett rum i slottet. Det ser ut som en prinsessas sovrum. Där finns en stor röd, vacker och glittrig säng med ett guldigt täcke. Vi tittar runt i rummet och upptäcker en dörr. Jag går fram och känner på dörren men den är låst!

- Julia, du har ju nyckeln. Lås upp dörren! säger jag.

- Nej, men nyckeln gömde ju jag bakom en sten vid trädet för jag trodde att vi skulle komma tillbaka… säger Julia.

- Men hur kunde du göra så? Du kunde väl ha frågat oss? Allt är ditt fel nu! säger Bob och jag samtidigt. Hur ska vi nu kunna öppna dörren?

Plötsligt hör vi steg utanför dörren…

Författare: Centrumskolan 2A

1 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad spännande!! Vad duktiga ni är hälsar era stolta faddrar från 5B, Centrumskolan.

Skicka en kommentar