Kapitel 14 - Ketchup

3/06/2015

Peabody smiter in i Viktors rum. Viktor frågar:
- Vad gör du här mitt i natten?

Precis när Peabody ska svara så hörde de att mamma och pappa var på väg mot Viktors rum. Viktor viskar till Peabody:
- Fort, göm dig under sängen så inte mamma och pappa ser dig!

Men Peabody hinner inte riktigt komma in med hela kroppen under sängen så när mamma och pappa öppnar dörren lägger han sig bara helt stilla. Mamma frågar:
- Vad är det där?
- Det är bara en leksak som jag fick av Zahra, svarar Viktor.
- Ok. Vi tyckte precis att det lät som om några pratade. Var det du? frågar mamma.
- Nej, det var inte jag som pratade. Ni måste ha hört fel. Eller så pratade jag i sömnen, svarade Viktor, för jag vaknade precis.
Mamma och pappa nöjer sig med svaret de får och lämnar Viktors rum.

När de lämnat rummet frågar Viktor Peabody:
- Varför är du egentligen här på jorden?
Peabody svarar:
- Ok, nu ska jag berätta… Jag kommer från planeten Ketchup. Min bror åkte iväg för att försöka hämta hjälp på jorden. På vår planet finns det en hel armé av elaka rymdvarelser från en annan planet. De vill fånga oss och använda oss som slavar. En dag fick jag ett sms från min bror där han skrev att han behövde hjälp. Då åkte jag iväg för att hjälpa honom.

När Peabody tystnar hör de plötsligt något på taket…

Författare: Centrumskolan 3A

0 kommentarer:

Skicka en kommentar