Kapitel 11 - Somebody…

3/03/2015

… en bekymrad Hiha svarar. Han har väntat på Zahras samtal länge. Hiha har information om att något utomjordiskt hotar planeten Jorden.
Hiha hade nämligen sett två stycken små, röda rymdfarkoster som swishade förbi hans planet i riktning mot jorden.

- VA!! Två stycken!! Utbrast Zahra

- Men vi har bara sett en, sa Victor.

- Visste du att det var en till rymdfarkost efter dig Peabody? Frågade Zahra.

- Nej, jag trodde jag var ensam längs Vintergatan. Svarade Peabody.

- Nej nej nej nej nej, det var två identiska Coca Cola rymdfarkoster. Sa Hiha i telefonkikaren.

- Då måste ”somebody” ha följt efter Peabody från hans hemplanet. Sa Victor.

- Då betyder det att det finns en till Coca Cola farkost någonstans i närheten där vi kan hitta delar för att skicka hem Peabody igen, sa Zahra.

- Ja det är bäst att smida medan järnet är varmt, sa Victor. Vi får skynda oss att hitta delarna innan ”somebody” gör det.

Barnen och Peabody gav sig ut på jakt efter den andra rymdfarkosten. Och inte så långt ifrån där Peabody hade kraschat så hittade de delar av en annan Coca Cola farkost. På en av delarna satt ett id-kort med en bild på en kvinna.

- Henne känner jag ju igen, säger Peabody förvånat. Hon gick också i min klass tillsammans med mig och dr. Evil. Men hon sa aldrig någonting. Hon var en sån där som bara satt och studerade andra utan att säga något själv. Hon var ganska märklig och jag har inte sett henne sedan dess. Jag undrar vad hon gör på Jorden. Och varför hon följde efter mig? Och vad menade Hiha egentligen med att något utomjordiskt hotar er planet?

- Men vad gör egentligen du här Peabody? Frågar Zahra

1 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha "somebody"

Skicka en kommentar